Vybavovanie sťažností na UCM v Trnave
Rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave v súlade so zákonom NR SR č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach vydal INTERNÝ PREDPIS O VYBAVOVANÍ SŤAŽNOSTÍ NA UNIVERZITE SV. CYRILA A METODA V TRNAVE.
Predpis upravuje postup pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní a oznámení sťažností fyzických osôb a právnických osôb podaných na UCM. Delenie podaní na tie, ktoré sú v zmysle zákona považované a tie, ktoré nie sú považované za sťažnosť definuje § 3 a § 4 zákona o sťažnostiach.
Podávanie sťažností:
- 1. Sťažnosť možno podať písomne, ústne do záznamu alebo elektronickou poštou.
2. Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodnéhopobytu sťažovateľa.V prípade podania sťažnosti právnickou osobou musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.
3. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná, musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha a musí byť sťažovateľom podpísaná.
4. Sťažnosť podaná elektronickou poštou sa považuje za písomnú iba vtedy, ak ju sťažovateľ do 5 pracovných dní od jej podania písomne potvrdí podpisom, inak sa sťažnosť odloží.- Sťažnosť podaná elektronickou poštou so zaručeným elektronickým podpisom sa považuje za písomnú sťažnosť.
5. Ak sťažnosť nie je v súlade s bodom 2 alebo ak chýbajú informácie potrebné na jej prešetrenie, pracovník referátu sťažností písomne vyzve sťažovateľa, aby sťažnosť doplnil v lehote 10 pracovných dní od doručenia písomnej výzvy sťažovateľovi, súčasne ho poučí, že inak UCM sťažnosť odloží. Výzva sa zasiela doporučene s doručenkou.
6. Podmienky odloženia sťažnosti upravuje § 6 zákona o sťažnostiach.
Poštová adresa na podanie sťažnosti:
Rektor
UCM Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Námestie J. Herdu 2
Trnava, 917 01
Každá organizačná jednotka UCM je povinná sťažnosť prijať. V prípade, že nie je príslušná na jej vybavenie, postúpi ju najneskôr do 10 pracovných dní od doručenia referátu sťažností UCM na jej vybavenie a zároveň o tom upovedomí sťažovateľa.