prof. Ing. Alena Kusá, PhD.

profesorka Katedra marketingovej komunikácie
prof. Ing. Alena Kusá, PhD.

Profesorka Alena Kusá pôsobí na akademickej pôde od roku 1993 a na FMK UCM v Trnave je od roku 2009. Je absolventkou VŠE v Bratislave, vedecký titul PhD. získala na DF TU vo Zvolene, habilitovala na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline a v roku 2013 inaugurovala na FMK UCM v Trnave, kde jej bol udelený titul vysokoškolský profesor v študijnom odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá. Je osoba nesúca hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu marketingová komunikácia vo všetkých troch stupňoch štúdia.

Odborne sa venuje marketingu, marketingovej komunikácii, marketingovým a komunikačným stratégiám, analýzam trhu a spotrebiteľskému správaniu s dôrazom na hodnotovú orientáciu spotrebiteľa v rámci generačných skupín, ako aj na environmentálne správanie spotrebiteľov v obchode. Na tieto oblasti orientuje aj svoju vedeckú, výskumnú a publikačnú činnosť. Bola riešiteľkou a spoluriešiteľkou viacerých medzinárodných a domácich vedeckých projektov, autorkou a spoluautorkou vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc, skrípt a mnohých publikácií v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch, indexovaných aj v medzinárodných databázach. Od roku 2010 bola členkou odborovej komisie pre doktorandské štúdium a školiteľkou v študijnom odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá, v súčasnosti v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Od roku 2005 bola a v súčasnosti je členkou odborovej komisie pre doktorandské štúdium a školiteľkou v študijnom odbore ekonómia a manažment na Fakulte PEDAS ŽU v Žiline. Buduje si svoju vedeckú školu, v ktorej vytvára pre svojich doktorandov podmienky pre ich úspešné ukončenie štúdia s možnosťou využitia ich potenciálu.

Oblasti záujmu: marketing, marketingové stratégie, marketingové analýzy, marketingová komunikácia, psychológia a sociológia trhu, spotrebiteľské správanie na B2B a B2C trhoch, hodnota zákazníka, výskum trhového prostredia, skúmanie environmentálnej problematiky z pohľadu cirkulárnej ekonomiky a marketingovej komunikácie v jej procesoch.

. ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch Comparison of furniture demand in Croatia and Slovakia / Darko Motik ... [et al.], 2004. In: Forest Products Journal. - ISSN 0015-7473, Roč. 54, č. 12 (2004), s. 85-89. [Motik Darko - Kusá Alena - Jazbec Anamarija - Jelačić Denis] 


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.


. ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication as a Part of Identity of Sustainable Subjects in Fashion / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020. DOI DOI 10.3390/jrfm13120305. In: Journal of Risk and Financial Management. - ISSN 1911-8066, Roč. 13, č. 12 (2020), s. 305-320 


. ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Effect of marketing communication on consumer preferences and purchasing decisions / Alena Kusá, Anna Zaušková, Ľudmila Čábyová, 2020. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 10, č. 1 (2020), s. 150-155 


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Testing of Standardized Advertising Slogans Within the Marketing Communication of Sustainable and Local Foods in Order to Reveal Consumer Preferences / Alena Kusá ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.3389/fsufs.2021.703223. In: Frontiers in Sustainable Food Systems. - ISSN 2571-581X, Roč. 5, č. júl (2021), s. [1-9] [online]. 


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Budovanie značky I a II Marketingová komunikácia magisterský Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingové komunikačné stratégie a integrovaná marketingová komunikácia I a II marketingová komunikácia doktorandský mediálne a komunikačné štúdiá
Budovanie značky I. , II. marketingová komunikácia magisterský mediálne a komunikačné štúdiá

1. APVV-22-0469-

Roadmap of a digital platform providing AI (Artificial Intelligence) automation of decision-making processes in the field of communication strategy. - spoluriešiteľ (2022-2024)

.



VEGA 1/0283/15 Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu – vedúca projektu (2015-2017) 


VEGA 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie – spoluriešiteľ (2021- 2023) 


Medzinárodný projekt V4 (visegrad found) F22110036- Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia ( 2021-2022) 


Medzinárodný projekt OECD, EK a MŽP SR -Preparation of Circular Economy Roadmap for the Slovak Republic - Príprava cestovnej mapy pre obehové hospodárstvo na Slovensku - - členka prac.skupiny (2020-2022) 


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Kurz vysokoškolskej pedagogiky- absolvent- certifikát Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici 1998-2000
Tréning predaja – certifikát Spol.Businnes Sucsses 1992 až 1993
Online workshop – projektové vyučovanie - Design Thinking - certifikát spol. Google 2020
Kurz Štatistické metódy vo výskume FMK UCM 11/2020
Kurz Pertov a Ganttov diagram FMK UCM 11/2021
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Neurolab FMK UCM 9/2021
Školenie na prípravu členov prac.skupín Akreditačnej rady UNIZA pre posudzovanie ŠP Žilinská univerzita v Žiline 2/2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 9/2022
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v Českej marketingovej společnosti, ČR, Členstvo v Klube učiteľov marketingu Česká marketingová společnost, Praha, ČR 1995 až doposiaľ
Členstvo v POPAI, ČR POPAI Central Europe, nezisková organizácia na podporu marketingu v mieste predaja 2019 až doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade Ecoletra.com Scientific eJournal Medzinárodný interdisciplinárny e- časopis www.ecoletra.com 2015 až doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade UCM v Trnave UCM v Trnave 2018 až doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade FMK UCM v Trnave FMK UCM v Trnave 2012 až doposiaľ
Členstvo v Rade pre vnútorné hodnotenie kvality UCM UCM v Trnave 2015 až doposiaľ
Členka Odborovej komisie mediálne a komunikačné štúdiá FMK UCM Trnava FMK UCM v Trnave 2012 až doposiaľ
Členka a školiteľka Odborovej komisie 3-3-16 Ekonomika a manažment podniku F PEDAS Žilinská univerzita v Žiline Žilinská univerzita v Žiline 2007 až doposiaľ
Hodnotiteľ projektov VEGA, Hodnotiteľ projektov KEGA Vedecká grantová agentúra pri MŠVVaŠ Kultúrna a edukačná grantová agentúra pri MŠVVaŠ 2014 až doposiaľ, 2016 až doposiaľ
Členka Vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Marketing Identity ( každoročne) FMK UCM v Trnave 2012 až doposiaľ
Členka Klub učiteľov marketingu Česká marketingová spoločnosť, Praha 2019 až doteraz
Členka Polish Communication Association Polskie Towarzystwo Komunikacij Spolocznej 2021 až doteraz
členka vedeckých výborov konferencií Žilinská univerzita v Žiline, FMK UCM v Trnave 2014 až doteraz
osoba nesúca hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu marketingová komunikácia FMK UCM v Trnave 2013 až doteraz
Členka Rady pre študijný program marketingová komunikácia FMK UCM v Trnave 2012 až doteraz
členka AR UNIZA pre posudzovanie ŠP so štandardami SAAVŠ Žilinská univerzita v Žiline 2022 až doteraz
členka ESMA European Social Marketing Association medzinárodná organizácia ESMA 2022 až doteraz
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Česká zemedelská univerzita, Provozne ekonomická fakulta - prednáškový pobyt Praha, ČR 9.1.2012 – 13.1.2012 Erasmus
Vysoká škola finanční a správní - - prednáškový pobyt Praha, ČR 24.9.2013- 28.9.2013 Erasmus
Univerzita ITM Rzeszow - prednáškový pobyt, spoločný výskum Rzeszow, Poľsko 15.3.2016 – 17.3.2016 Erasmus +
University of Economie Katowice - prednáškový pobyt, spoločný výskum Katowice, Poľsko 9.4.2018- 12.4.2018 Erasmus +
University of Economie Katowice - prednáškový pobyt, spoločný výskum Katowice, Poľsko 9. 5. 2022 - 13.5. 2022 Erasmus +
University of Economie Katowice - prednáškový pobyt, spoločný výskum Katowice Poľsko 22.5.2023 - 26.5.2023 Erasmus +