doc. PhDr. Denisa Jánošová, PhD., MSc.

docentka Katedra marketingovej komunikácie
doc. PhDr. Denisa Jánošová, PhD., MSc.

Docentka Denisa Jánošová pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave od roku 2010. Na FMK UCM v Trnave absolvovala bakalárske, magisterské a doktorandské štúdium.

V roku 2017 habilitovala v odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá, čo poukazuje na jej významný prínos a odbornú kvalifikáciu v tejto oblasti. Jej vedecká, výskumná a publikačná činnosť je zameraná najmä na oblasť regionálneho marketingu, marketingu neziskových organizácií a aplikácií marketingového výskumu v praxi. Jej práce sú pravidelne publikované nielen na domácej, ale aj na medzinárodnej úrovni, čo svedčí o jej aktívnom zapojení do vedeckej komunity.

Je spoluriešiteľkou viacerých vedeckých projektov, čo poukazuje na jej schopnosť a angažovanosť pri práci na rôznych výskumných iniciatívach. S touto bohatou odbornou históriou a vedeckým prínosom je jasné, že dôležitou vo svojej oblasti a aktívnym prispievateľom k rozvoju vedomostí v oblasti masmediálnej komunikácie a marketingu.

Okrem toho sa aktívne zapája do profesijných organizácií v rámci svojej oblasti. Je členkou Českej marketingovej spoločnosti, Polish Communication Association a POPAI Central Europe, čo zvýrazňuje jej odhodlanie a angažovanosť v otázkach týkajúcich sa marketingu a komunikácie.

Vo svojej akademickej úlohe zastáva viacero dôležitých funkcií. Je školiteľkou na bakalárskom, magisterskom a doktorandskom stupni štúdia. Týmto spôsobom aktívne prispieva k formovaniu budúcich odborníkov v oblasti masmediálnej komunikácie a marketingu.

Oblasti záujmu: marketing regiónu, neziskové organizácie, spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie, aplikácia marketingového výskumu, obchod, informačné technológie.

1.AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Spotrebiteľské správanie a marketingová komunikácia v kontexte kruhovej ekonomiky / Igor Piatrov, Dominik Jánoš, Denisa Jánošová ; recenzenti: Alena Kusá, Miloš Čambál, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2020. - 151 s. [9AH]. - ISBN 978-80-7598-948-2.



2. AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Verejnoprávnosť v mediálnom prostredí Slovenskej republiky / Milan Botík, Denisa Jánošová, Imrich Jenča ; recenzenti: Jozef Matúš, Andrej Tušer. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 158 s. - ISBN 978-80-8105-456-3




3. ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication aspects in the framework of small and medium-sized enterprises and public administration bodies in the region / Denisa Jánošová, Renáta Sádecká, Lenka Labudová, 2021. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 1 (2021), s. 265-270.




4. ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Analysis of support and identification of barriers to SMEs in Slovakia and in the Czech Republic / Lenka Labudová, Denisa Jánošová, 2019. DOI DOI 10.5937/sjm14-23494. In: Serbian Journal of Management : an International Journal for Theory and Practice of Management Science. - ISSN 1452-4864, Roč. 14, č. 2 (2019), s. 437-453




5. ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Možnosti inovatívnych foriem marketingovej komunikácie v regionálnom marketingu / Denisa Jánošová ; recenzenti: Anna Zaušková, Aleš Hes, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. - 171 s. - ISBN 978-80-8105-967-4.



Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Regionálny marketing Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing a regionálny marketing Vzťahy s médiami prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória a prax marketingového výskumu Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment I. Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment II. Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Preddiplomová prax Marketingová komunikácia druhý Mediálne a komunikačné štúdiá

„How to prevent SMEs failure“ 10/2018 -06/2019„How to prevent SMEs failure“ 10/2018 -06/2019


VEGA č.1/0283/15 „Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu.“


VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky,


 VEGA 1/0606/21 Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie.


Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Doplnkové pedagogické štúdium FF UCM Trnava 2009
Design thinking Google 2020
Zručnosti a základné poznatky v oblasti manažmentu projektu FMK UCM Trnava 2020
Zručnosti v aplikovanej štatistike FMK UCM Trnava 2020
Kariérové vzdelávanie SSSMS 2022
Erasmus ; Strategické partnerstvo Európsky dialóg, o.z. 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM Trnava 2022
Proces výskumu v neurolabe od A po ZET FMK UCM Trnava 2023
Manažérsky študijný program MSc. Vysoká škola Jagiellonská v Toruni 2024
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen VR - FMK UCM 2016 - 2023
člen Odborová komisia FMK UCM Trnava 2018 - 2023
člen Editorial team - MLAR - FMK UCM Trnava 2015 - súčasnosť
člen Redakčná rada - SLOVAK JOURNAL of HEALTH SCIENCES 2017 - súčasnosť
člen KUM - Česká republika 2016 - súčasnosť
člen Polish Communication Association 2021 - súčasnosť
člen POPAI Central Europe 2019 - súčasnosť
člen ČMS 2019 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
THE UNIVERSITY OF INFORMATION TECHNOLOGY AND MANAGEMENT Sucharskiego 2, Rzeszow, Poland 14.03.2016 – 18.03.2016 Erasmus+
UNIVERSITY OF ECONOMICS IN KATOWICE Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poland 09.04.2018 – 12.04.2018 Erasmus+
Vysoká škola finanční a správní Estonská 600, Praha, ČR 06.05.2019 – 10.05.2019 Erasmus+
UNIVERSITY OF ECONOMICS IN KATOWICE Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poland 11.11.2019 – 15.11.2019 Erasmus+
University of Belgrade, Technical faculty in Bor (Srbsko) Vojske Jugoslavije 12, Bor, 19210, Serbia 2018 - 2020 V4 visegrad fund
UNIVERSITY OF ECONOMIC Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poľsko 09.05.2022-13.05.2022 Erasmus+
UNIVERSITY OF ECONOMIC Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poľsko 22.05.2023 - 26.05.2023 Erasmus+