Mgr. Martin Klementis, PhD.

Doktor Klementis pôsobí na FMK UCM v Trnave v pozícií odborného asistenta od roku 2012. Dovtedy na fakulte absolvoval bakalárske, magisterské aj doktorandské štúdium.
V rámci svojej pedagogickej a vedeckej činnosti sa venuje téme grafického dizajnu a vizuálnej komunikácie značiek, brandingu a korporátnej identity s užšou špecializáciou na korporátny dizajn. Aktuálne sa stará o vizuálnu identitu a kompletné grafické riešenie fakultných konferencií a eventov Marketing & Media Identity a Týždeň vedy a techniky. Na starosti má tiež kompletné grafické výstupy vedeckých odborných časopisov Communication Today, Acta Ludologica, European Journal of Media, Art & Photography (EJMAP) a tiež ročenku najlepších študentských prác s názvom MUUZA.
Okrem pedagogickej činnosti sa aktívne venuje grafickému dizajnu a od roku 2014 vedie svoje grafické štúdio v Bratislave. Dovtedy pracoval v popredných reklamných agentúrach ako Wiktor Leo Burnett, Istropolitana Ogilvy, Zaraguza, Effectivity powered by Publicis a v jednom z najlepších grafických štúdií na Slovensku – Milk.
Oblasti záujmu: grafický dizajn, vizuálna komunikácia značiek, branding, sociálne siete.
BCI Skriptá a učebné textyPraktikum reklamnej tvorby : vysokoškolské skriptá / Martin Klementis ; recenzenti: Jaroslav Světlík, Peter Krajčovič. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2020. - 147 s. [4,5 AH]. - ISBN 978-80-572-0078-9.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchSocial Media Communication of Small Local Brands as the Future of Circular Economy / Martin Klementis, 2020. - Príspevok je indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.34190/ESM.20.057.In: Proceedings of the 7th European Conference on Social Media ECSM 2020 / edited by Christos Karpasitis, Christiana Varda. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2020. - ISBN 978-1-912764-63-1. - ISSN 2055-7213, s. 339-348.
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchKruhová ekonomika a komunikácia uvedomelých značiek na Slovensku a v zahraničí / Martin Klementis, 2018.In: Marketingová komunikácia v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky : zborník príspevkov z vedeckej konferencie realizovanej v rámci riešenia projektu VEGA č. 1/0078/18 s názvom "Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky" / editori: Denisa Jánošová, Jaroslav Bednárik. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-966-7, S. 58-66.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchVisual moodboard as an effective presentation tool / Martin Klementis, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.In: Creative strategy / strategy of creativity : trends in creative marketing communication : trends in creative marketing communication / editors: Dušan Pavlů, Petr Majerik. - Praha : Professional Publishing, Vysoká škola kreativní komunikace, 2019. - ISBN 978-80-88260-38-7, s. 176-183.
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchUser Experience a User Interface ako nástroje na zvýšenie návštevnosti spravodajského portálu = User Experience and User Interface as a tool Increase Traffic to news portal / Martin Klementis, Tomáš Minárik, 2013.In: Marketing identity : dizajn, ktorý predáva : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie, Kongresové centrum SAV, Smolenický zámok, 4. - 5. november 2013 / editori: Ľudmila Čábyová, Alena Kusá ; recenzenti: Vladimíra Jurišová, Veronika Hrabačková. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2013. - ISBN 978-80-8105-553-9, S. 82-94.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Grafický dizajn pre marketingovú prax I., II. | Marketingová komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Systém a organizácia práce v reklamnej agentúre | Marketingová komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Praktikum reklamnej tvorby I., II. | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
ERASMUS+ K220 - 2022-1-SK01-KA220-HED-000087258 - spoluriešiteľ medzinárodného projektu Podpora kreativity a kreatívneho myslenia v oblasti vzdelávania marketingovej komunikácie
VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA
VEGA 1/0078/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky. Vedúci projektu: doc. Ing. Rudolf Rybanský, CSc.
CBC01021 Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU)
CLT03-SK05 FOTOROMA – Raising awareness on ROma cultural diversity and building an intercultural dialogue through photography
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Creative Workflow | Dodo Dobrík workshop | 2019 |
Kurz “Štatistické metódy v marketingovom vyskume” | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Design thinking - Google | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Best of in-store | POPAI | 2021 |
RDI & Shop! the best of the best in Store and POP design | POPAI | 2021 |
G Suite: Online výučba cez Google Meet, FMK UCM | Google Slovensko | 2020 |
Creative Skills for Innovation, Grow with Google Slovensko | Google Slovensko | 2020 |
Digital Rulezz 2021 | PS: Digital, MarketerBiz | 2021 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | Method Lab, FMK UCM | 2021 |
Marketing Rulezz 2021 | PS: Digital, MarketerBiz | 2021 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM | 2022 |
Marketing Rulezz 2022 | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
All About TikTok | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zákazníckej cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia a prototypovanie | Adam Brocka - Service Designer | 2022 |
PS: Digital Breakfast: Meme Edition | PS: Digital | 03/2023 |
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom | FMK UCM | 04-05/2023 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen | Česká marketingová společnost | 2019- súčasnosť |
člen | Klub učitelů marketingu | 2019- súčasnosť |
člen | POPAI Central Europe | 2019- súčasnosť |
člen redakčnej rady | Communication Today | 2010 - súčasnosť |
člen redakčnej rady | European Journal of Media, Art and Photography: EJMAP | 2013 - súčasnosť |
člen redakčnej rady | Acta Ludologica | 2018 - súčasnosť |
člen redakčnej rady | MUUZA | 2010 - súčasnosť |
člen štátnicovej komisie | FMK UCM | 2012 - súčasnosť |
člen organizačného výboru konferencie | Megatrendy a médiá | 2010 - 2021 |
člen organizačného výboru konferencie | Marketing identity | 2013 - 2021 |
člen organizačného výboru konferencie | Týždeň vedy a techniky | 2014 - súčasnosť |
člen organizačného výboru konferencie | ŠVOUK | 2014 - súčasnosť |
člen hodnotiacej komisie súťaže | FMK KEMP | 2021 |
člen tímu zodpovedného za implementáciu novej vizuálnej identity UCM | UCM | 2020 - 2021 |
člen organizačného výboru konferencie | Marketing & Media Identity | 2022 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Vysoká škola finanční a správní | Estonská 500 101 00 Prague 10 | 4. 4. 2022 - 8. 4. 2022 | Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819 |