Ing. Renáta Miklenčičová, PhD.

odborná asistentka Katedra marketingovej komunikácie
Ing. Renáta Miklenčičová, PhD.

Doktorka Miklenčičová pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie ako odborná asistentka od roku 2011. Vysokoškolské štúdium II. a II. stupňa absolvovala na DF TU vo Zvolene so zameraním na marketing a obchod. Doktorandské štúdium ukončila v roku 2008 obhajobou dizertačnej práce na tému „Návrh metodiky merania ukazovateľov výkonnosti CRM“.

V rámci pedagogickej, vedeckej a publikačnej činnosti sa špecializuje na oblasť riadenia vzťahov so zákazníkmi, marketingového manažmentu, marketingu, zeleného marketingu, internetového obchodu a kreativite. V tejto sfére publikuje doma aj v zahraničí. Výsledky svojej vedeckej práce prezentuje nielen v publikáciách, ale aj v partnerstvách medzinárodných vedeckých spoločností a asociácií, ktorých je členkou – ČMS, Klub učitelů marketingu, POPAI Central Europe. Pôsobí aj v redakčných radách, je členkou Vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingovej komunikácie a tiež aj v Ecoletre.com. Je spoluriešiteľkou viacerých vedecko-výskumných projektov a hodnotiteľkou projektov VEGA.

Na FMK okrem svojej pedagogickej, vedeckej a publikačnej činnosti je súčasťou organizačného tímu jesennej konferencie Marketing & Media Identity. V rokoch 2015 – 2018 bola riaditeľkou súťaže Briliantt, ocenenia základným, stredným a vysokým školám, ktoré realizovali inovácie v poskytovaní vzdelávania.

V súčasnom období aktívne spolupracuje so Slovenským združením pre značkové výrobky. Členovia združenia participujú aj na výučbe predmetu marketingový manažment, kde mentorujú študentov pri vypracovávaní semestrálnych prác.

Od akademického roka 2020/2021 implementovala do výučby design thinkingové metódy.

Oblasti záujmu: riadenie vzťahov so zákazníkmi, marketingový manažment, zelený marketing, zelený spotrebiteľ, kreativita a kreatívne techniky, komunikácia v e-obchodoch.

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

Meranie ukazovateľov výkonnosti CRM / Renáta Miklenčičová ; recenzenti: Alena Kusá, Tomáš Kajan. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - 148 s. - ISBN 978-80-8105-412-9.Hodnotenie výkonnosti inovačných a marketingových procesov v malých a stredných podnikoch / A. Zaušková ... [et al.] ; recenzenti: Mária Rostášová, Mária Uramová. - 1. vyd. - Zvolen : Data Service, 2011. - 129 s. - ISBN 978-80-970603-1-2.



ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch

Environmental protection and sustainable development in the Slovak republic / Anna Zaušková ... [et al.], 2013.

In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Roč. 9, č. 6 (2013), s. 153-159.


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Parental Engagement with Social Media Platforms: Digital Mothering, Children ́s Online Privacy, and the Sense of Disempowerment in the Technology-Integrated Society / Gary J. Atwell ... [et al.], 2019. DOI DOI 10.2238/JRGS9220193.

In: Journal of Research in Gender Studies. - ISSN 2378-3524 (online), Roč. 9, č. 2 (2019), s. 44-49.


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The viral power of fake news : subjective social insecurity, COVID-19 damaging misinformation, and baseless conspiracy theories / Gavin Sheares, Renata Miklencicova, Marian Grupac, 2020. DOI DOI 10.22381/LPII920209.

In: Linguistic and Philosophical Investigations. - ISSN 1841-2394, č. 19 (2020), s. 121-127.



ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch

Artificial Intelligence-supported Workplace Decisions: Big Data Algorithmic Analytics, Sensory and Tracking Technologies, and Metabolism Monitors / Elvira Nica, Renáta Miklenčičová, Eva Kicová, 2019. DOI DOI 10.22381/PIHRM7120195.

In: Psychosociological Issues in Human Resource Management. - ISSN 2377-0716 (online), Roč. 7, č. 2 (2019), s. 31-36. (ERIH+)



Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Riadenie vzťahov so zákazníkmi Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

ERASMUS+ KA 220: spoluriešiteľka medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability. Vedúci projektu: PhDr. Peter Murár, PhD. (2023 - 2025)


VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľka vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)



VEGA 1/0708/18: spoluriešiteľka vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách. Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2018 - 2020)


VEGA 1/0640/15: spoluriešiteľka vedeckého projektu Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom environmentálnom manažmente podnikov, doba riešenia. Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2015 - 2017)



CBC01021: Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU)


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Štatistická analýza dátových súborov a databáz 2010 SPSS Bratislava 2010
Design Thinking Tools Talentway Academy 2019
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK - UCM 2020
Creative Skills for Innovation Grow with Google Slovensko 2020
Štatistické metódy vo výskume FMK - UCM 2020
Pertov a Ganttov diagram FMK - UCM 2020
Excel FMK - UCM 2020
Webinár: Metóda Persona Talentway Academy 2020
Webinár: Aké online nástroje používať Talentway Academy 2020
Webinár: Ako pokračovať v načatom semestri? Talentway Academy 2020
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK 2021
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab, FMK UCM 2021
Online workshop: Projektová výučba a projektové riadenie Ostravská univerzita 2022
Design Thinking Kick off workshop FMK - UCM 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK - UCM 2022
Design Thinking workshopy: Segmentácia zákazníkov, Mapovanie zákazníckej cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia a prototypovanie Adam Brocka - Service Designer, Švung 2022
Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov – Ako rozvíjať soft skills u študentov? Academic Business Centrum 2022
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom Inspiration Minar 2023
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie Marketing Identity, FMK UCM 2018 - 2021
Členstvo vo Vedeckej rade Ecoletra.com 2015 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2012 - súčasnosť
Členstvo vo Vedeckej rade vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie Wolter Kluwer 2018 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii ČMS 2019 - 2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelů marketingu 2019 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe 2019 - súčasnosť
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie Marketing & Media Identity 2022 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2021 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Provozně ekonomická fakulta ČZU Praha, Česká republika, Praha, ČR 10.6.2013 – 14.6.2013 ERASMUS
Univerzita J. A. Komenského, Praha Praha, ČR 16. 6. 2014 - 18. 6. 2014 ERASMUS +
Uniwersytet pedagogiczny im komisji edukacji narodowej w Krakowie Krakow, Poland 22. 5. 2017 – 25. 2. 2017 ERASMUS +
Universita degli studi di Teramo Teramo, Taliansko 1.5. - 5.5.2023 ERASMUS Teaching mobility