Ing. Tamás Darázs, PhD.

odborný asistent, koordinátor laboratória spotrebiteľskej neurovedy Katedra marketingovej komunikácie
Ing. Tamás Darázs, PhD.

Tamás Darázs pôsobí na FMK UCM v Trnave od roku 2019, študoval na SPU v Nitre na Fakulte ekonomiky a manažmentu. Štúdium ukončil s vyznamenaním.

V rámci pedagogickej, vedeckej a publikačnej činnosti sa špecializuje na oblasť spotrebiteľskej neurovedy, ako aj tvorbe efektívnych značiek, najmä v oblasti regionálneho marketingu a cestovného ruchu.

Prostredníctvom laboratória spotrebiteľskej neurovedy prispieva k vedeckým ambíciám fakulty, k prehlbovaniu vedomostí študentov v oblasti zberu presných dát o reakciách spotrebiteľov, ako aj k uspokojovaniu potrieb verejnosti, ktorej sú služby laboratória komerčne prístupné.

Oblasti záujmu: marketingový mix, regionálny marketing, neuromarketing, marketing v potravinárstve a poľnohospodárstve, štatistika, faktory spotrebiteľského správania a ich vplyv na nákupné rozhodovanie, ekonomika, financie, medzinárodný obchod, ceny a cenová politika, manažment.

ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The art of tourism marketing as a way to a sustainable restart after the pandemic / Jarmila Šalgovičová ... [et al.], 2021.

In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 1 (2021), s. 278-286.


ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Testing of Standardized Advertising Slogans Within the Marketing Communication of Sustainable and Local Foods in Order to Reveal Consumer Preferences / Alena Kusá ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.3389/fsufs.2021.703223.

In: Frontiers in Sustainable Food Systems. - ISSN 2571-581X, Roč. 5, č. júl (2021), s. [1-9] [online].


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Impact of the corona crisis on marketing communication focused on tourism / Tamás Darázs, Jarmila Šalgovičová, 2021.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 12, č. 1 (2021), s. 148-160.


AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Consumer personality and its influence on consumer emotional behavior and decision-making in the food products market / Lenka Havettová, Tamás Darázs, 2021. DOI DOI 10.7441/dokbat.2021.17.

In: DOKBAT 2021 : 17th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers :


AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Consumer behaviour while watching an advertising spot / Tamás Darázs, Ľuboš Jurečka, 2020. DOI DOI 10.7441/dokbat.2020.08.

In: DOKBAT 2020 = proceedings : 16th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers = proceedings : 16th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers / edited by: Pavel Ondra. - 1. vyd. - Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2020. - ISBN 978-80-7454-935-9 (online). DOI DOI 10.7441/dokbat.2020, s. 88-100.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketing Služieb mediálne a komunikačné štúdiá prvý Marketingová komunikcia
Psychógia reklamy mediálne a komunikačné štúdiá prvý Marketingová komunikácia

VEGA č.1/0283/15 „Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu.“


VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky,


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Jazykový kurt - Unicert C1 - Nemecký jazyk SPU v Nitre 2017
Creative Skills for Innovation: Design Thinking FMK UCM v Trnave 2021
Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM 2021
Štatistické metódy vo výskume, FMK UCM FMK UCM 2022
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK UCM 2021
Marketing Rulezz 2021 PS DIGITAL 2021
Design Thinking Kick off workshop KIUUB 2021
Pokročilí funkcie MS Teams FMK UCM 2021
Marketing Rulezz 2022 PS DIGITAL 2022
Design Thinking workshopy KIUUB 2022
Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov – Ako rozvíjať soft skills u študentov? FMK UCM 2022
Školenie Proces výskumu v neurolabe od A po ZET FMK UCM 2023
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom FMK UCM 2023
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Účasť na projekte VEGA 1/0606/21 FMK UCM 2021 - 2023
Vedenie projektu FPPV - Tvorba modernej vysokoškolskej učebnice pre vybraný predmet 1. stupňa vysokoškolského vzdelávania zameraného na marketing služieb FMK UCM 2023
Účasť na projekte VEGA - 1/0334/24 FMK UCM 2024 - 2026
Vedenie projektu - KA220-HED-F6C2B09C (ERASMUS KA220) FMK UCM 2024 - 2026
Účasť na projekte 22320126 2023 2023 - 2025
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Česká zemědělská univerzita v Praze Kamýcká 129, 165 00 Praha-Suchdol, Česko 04 - 06/2021 Výskum k odbornej vedeckej práci