Ing. Tomáš Fašiang, PhD.

odborný asistent Katedra marketingovej komunikácie
Ing. Tomáš Fašiang, PhD.

Doktor Tomáš Fašiang vyštudoval obchodný manažment na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Dizertačnú prácu obhájil na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, kde od roku 2012 pôsobí ako odborný asistent. 

V rámci pôsobenia na FMK je členom Akademického senátu FMK UCM a súčasne predsedom finančno-legislatívnej komisie. Ďalej je členom organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity, členom ​​Českej marketingovej společnosti, Klubu učitelů marketingu, POPAI Central Europe. Je vedúcim projektu Vedeckej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a Slovenskej akadémie vied s názvom: „Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie“ (2021 – 2023). Je spoluriešiteľom projektu s názvom: „Príprava cestovnej mapy pre obehové hospodárstvo na Slovensku“, ktorý je realizovaný Ministerstvom životného prostredia SR, Európska komisia a OECD (2020-2022).

Odborne sa venuje problematike marketingovej komunikácie a spotrebiteľského správania ako integrálnej súčasti procesu strategického rozhodovania v oblasti komunikácie maloobchodu. V rámci vedeckej činnosti sa venuje problematike maloobchodu s orientáciou na analýzy obchodných a marketingových činností v nákupnom spáde maloobchodu a vytváraní návrhu modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov. Ďalej sa venuje opodstatnenosti využívania nových komunikačných metód a implementácii nových komunikačných technológií v marketingu maloobchodu. V rámci svojej vedeckej činnosti sa venuje aj problematike cirkulárnej ekonomiky v kontexte s procesmi marketingovej komunikácie. V tejto oblasti publikuje doma aj v zahraničí.

Je riešiteľom a spoluriešiteľom viacerých medzinárodných a domácich vedeckých projektov, autorom a spoluautorom vedeckých monografií a mnohých publikácií v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch indexovaných aj v medzinárodných databázach.

Oblasti záujmu: marketing, marketingové stratégie, marketingové analýzy, marketingová komunikácia, psychológia a sociológia trhu, spotrebiteľské správanie na B2B a B2C trhoch, hodnota zákazníka, výskum trhového prostredia, skúmanie procesov marketingovej komunikácie v kontexte problematiky cirkulárnej ekonomiky, IT inovácie a ich implementácia v procese štandardizácie rozhodovacích procesov.

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.


ADM ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020.

In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.



AAB Komunikačné stratégie maloobchodu / Tomáš Fašiang ; recenzenti: Jozef Matúš, Jozef Sablik. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - 117 s. – ISBN 978-80-8105-466-2. 


AAB Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá,

Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. -

Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN

978-80-8105-906-3. 



ADF Vzťah vybraných ekonomických ukazovateľov k vývoju mediálnych výdavkov v segmente nešpecializovaného

maloobchodu = Connection of chosen economical indicators with development of medial expenses in non

specified retail segment / Tomáš Fašiang, 2012. - Indexované vo WoS CC. In: Communication Today. - ISSN

1338-130X, Roč. 3, č. 1 (2012), s. 85-96. 



VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej

komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu


APVV-22-0469 - Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie 2023 - 2027


VEGA 1/0078/18 - Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky, doba riešenia 2018-2020, spoluriešiteľ projektu


VEGA 1/0283/15 - Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu., doba riešenia 2015 -2017, zástupca vedúceho projektu


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Statistical analysis in practice ACREA CR, s.r.o. Prague 2013
Design thinking - Google Google 2020
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 2020
Creative Skills for Innovation Google Slovensko 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab FMK UCM 2021
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom FMK UCM 05/2023
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen odborových a profesných organizácií Česká marketingová společnost (ČMS), z.s. 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií POPAI CENTRAL EUROPE 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií Klub učitelů marketingu 2019 - súčasnosť
Člen štátnicovej komisie FMK UCM 2012 - súčasnosť
Člen Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť
Predseda finančno-legislatívnej komisie Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Vysoká škola finanční a správní Estonská 500 101 00 Prague 10 21. 3. - 25. 3. 2022 Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819