Ing. Tomáš Fašiang, PhD.

Doktor Tomáš Fašiang vyštudoval obchodný manažment na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Dizertačnú prácu obhájil na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, kde od roku 2012 pôsobí ako odborný asistent.
V rámci pôsobenia na FMK je členom Akademického senátu FMK UCM a súčasne predsedom finančno-legislatívnej komisie. Ďalej je členom organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity, členom Českej marketingovej společnosti, Klubu učitelů marketingu, POPAI Central Europe. Je vedúcim projektu Vedeckej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a Slovenskej akadémie vied s názvom: „Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie“ (2021 – 2023). Je spoluriešiteľom projektu s názvom: „Príprava cestovnej mapy pre obehové hospodárstvo na Slovensku“, ktorý je realizovaný Ministerstvom životného prostredia SR, Európska komisia a OECD (2020-2022).
Odborne sa venuje problematike marketingovej komunikácie a spotrebiteľského správania ako integrálnej súčasti procesu strategického rozhodovania v oblasti komunikácie maloobchodu. V rámci vedeckej činnosti sa venuje problematike maloobchodu s orientáciou na analýzy obchodných a marketingových činností v nákupnom spáde maloobchodu a vytváraní návrhu modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov. Ďalej sa venuje opodstatnenosti využívania nových komunikačných metód a implementácii nových komunikačných technológií v marketingu maloobchodu. V rámci svojej vedeckej činnosti sa venuje aj problematike cirkulárnej ekonomiky v kontexte s procesmi marketingovej komunikácie. V tejto oblasti publikuje doma aj v zahraničí.
Je riešiteľom a spoluriešiteľom viacerých medzinárodných a domácich vedeckých projektov, autorom a spoluautorom vedeckých monografií a mnohých publikácií v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch indexovaných aj v medzinárodných databázach.
Oblasti záujmu: marketing, marketingové stratégie, marketingové analýzy, marketingová komunikácia, psychológia a sociológia trhu, spotrebiteľské správanie na B2B a B2C trhoch, hodnota zákazníka, výskum trhového prostredia, skúmanie procesov marketingovej komunikácie v kontexte problematiky cirkulárnej ekonomiky, IT inovácie a ich implementácia v procese štandardizácie rozhodovacích procesov.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.
ADM ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020.
In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.
AAB Komunikačné stratégie maloobchodu / Tomáš Fašiang ; recenzenti: Jozef Matúš, Jozef Sablik. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - 117 s. – ISBN 978-80-8105-466-2.
AAB Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá,
Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. -
Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN
978-80-8105-906-3.
ADF Vzťah vybraných ekonomických ukazovateľov k vývoju mediálnych výdavkov v segmente nešpecializovaného
maloobchodu = Connection of chosen economical indicators with development of medial expenses in non
specified retail segment / Tomáš Fašiang, 2012. - Indexované vo WoS CC. In: Communication Today. - ISSN
1338-130X, Roč. 3, č. 1 (2012), s. 85-96.
VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej
komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu
APVV-22-0469 - Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie 2023 - 2027
VEGA 1/0078/18 - Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky, doba riešenia 2018-2020, spoluriešiteľ projektu
VEGA 1/0283/15 - Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu., doba riešenia 2015 -2017, zástupca vedúceho projektu
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Statistical analysis in practice | ACREA CR, s.r.o. Prague | 2013 |
Design thinking - Google | 2020 | |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM | 2020 |
Creative Skills for Innovation | Google Slovensko | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab | FMK UCM | 2021 |
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom | FMK UCM | 05/2023 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen odborových a profesných organizácií | Česká marketingová společnost (ČMS), z.s. | 2020 - súčasnosť |
Člen odborových a profesných organizácií | POPAI CENTRAL EUROPE | 2020 - súčasnosť |
Člen odborových a profesných organizácií | Klub učitelů marketingu | 2019 - súčasnosť |
Člen štátnicovej komisie | FMK UCM | 2012 - súčasnosť |
Člen Akademického senátu FMK UCM | FMK UCM | 2018 - súčasnosť |
Predseda finančno-legislatívnej komisie Akademického senátu FMK UCM | FMK UCM | 2018 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Vysoká škola finanční a správní | Estonská 500 101 00 Prague 10 | 21. 3. - 25. 3. 2022 | Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819 |