Marketingová komunikácia (Mgr.)
- Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
- Forma štúdia: DENNÁ alebo EXTERNÁ
- Stupeň štúdia: 2., magisterský
- Dĺžka štúdia: 2 roky
- Vyučovací jazyk: slovenčina
Výučba študentov v študijnom programe marketingová komunikácia v druhom magisterskom stupni štúdia sa zameriava na rozvoj a prehĺbenie samostatného odborného myslenia v intenciách kľúčových oblastí študijného odboru mediálne a komunikačné štúdiá v nadväznosti na bakalársky stupeň štúdia.
Absolvent/ka si prehĺbi svoje vedomosti o najnovších poznatkoch, hypotézach, konceptoch, problémoch a nevyriešených otázkach v odbore mediálnych a komunikačných štúdií s osobitným zameraním na marketingovú komunikáciu. Dokáže samostatne i v tíme tvorivo riešiť problémy, úlohy a zadania a pomocou praktických zručností komplexne problém vyriešiť aj v širšom kontexte. Taktiež dokáže rozvíjať svoje znalosti v rôznych tvorivých procesoch a uplatňovať ich v rámci konkrétnych zadaní. Podľa potreby dokáže navrhnúť, zrealizovať a správne vyhodnotiť marketingový výskum, ktorý mu poskytne validné a relevantné informácie pre ďalšiu prácu.
V rozsahu získavania teoretických vedomostí sa zdôrazňuje interdisciplinárny charakter študijného odboru, ale aj špecializácia na vybrané problémy širokospektrálnej marketingovej praxe. Aplikujú sa rozšírené a prehĺbené poznatky z oblasti marketingových komunikačných stratégií, marketingového a projektového manažmentu, medzinárodného marketingu a marketingovej komunikácie, tvorby firemnej identity, budovania a riadenia značky, riadenia ľudských zdrojov a personálneho marketingu, online marketingu, inovácií v marketingovej komunikácii a podnikateľského práva. Absolvent/ka sa orientuje v marketingových postupoch a procesoch, pozná základné i pokročilé metriky a vie ich správne zvoliť a použiť.
V závislosti od zvolenej orientácie študenta na predmetnú problematiku sa počas magisterského stupňa štúdia vďaka spektru povinne voliteľných a výberových predmetov môže špecializovať na vybrané oblasti marketingovej komunikácie ako reklamná tvorba, public relations, podpora predaja, priamy marketing, CRM, marketing sociálnych médií. Získa praktické skúsenosti z komplexnej prípravy a realizácie marketingových komunikačných stratégií a reklamných kampaní. Bude ovládať moderné informačné technológie a ich využitie pri tvorbe mediálnej kampane i komunikačnej stratégie.
Absolvent/ka magisterského stupňa študijného programu marketingová komunikácia sa uplatní na riadiacich a strategických pozíciách v oblasti marketingovej komunikácie ako na strane zadávateľov a značiek, tak aj na strane agentúry (reklamnej agentúry, PR agentúry, mediálnej agentúry, digitálnej agentúry).
a) Teoretické vedomosti
V rozsahu získavania teoretických vedomostí sa zdôrazňuje interdisciplinárny charakter študijného odboru, ale aj špecializácia na vybrané problémy širokospektrálnej marketingovej praxe. Absolvent/ka magisterského stupňa študijného programu marketingová komunikácia vie aplikovať rozšírené a prehĺbené poznatky z oblasti marketingových komunikačných stratégií, marketingového a projektového manažmentu, medzinárodného marketingu a marketingovej komunikácie, tvorby firemnej identity, budovania a riadenia značky, riadenia ľudských zdrojov a personálneho marketingu, online marketingu, inovácií v marketingovej komunikácii a podnikateľského práva.. Absolvent/ka sa orientuje v postupoch a procesoch v marketingu a marketingovej komunikácii, pozná základné i pokročilé metriky a vie ich správne zvoliť a použiť. Dokáže analyzovať a vyhodnocovať problémy v marketingových spoločnostiach, oddeleniach v komerčnej a nekomerčnej sfére a navrhovať komplexné marketingové a komunikačné stratégie a riešenia. V rámci povinne voliteľných predmetov sa môže špecializovať na vybrané oblasti marketingovej komunikácie: reklamná tvorba, public relations, podpora predaja, direct marketing, CRM, marketing sociálnych médií, krízová komunikácia.
b) Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka magisterského stupňa študijného programu marketingová komunikácia:
- používa pokročilé metódy a postupy na tvorbu textových i multimediálnych marketingových komunikátov
- zvláda manažérsku i praktickú prácu na rôznych pozíciách v oblasti prípravy, produkcie
- zvláda manažérsku i praktickú prácu na rôznych pozíciách v oblasti prípravy, produkcie, interpretácie, postprodukcie a distribúcie marketingových obsahov a produktov
- dokáže komplexne realizovať výskum marketingovej komunikácie a má schopnosť aplikovať získané poznatky a zistenia na riešenie problémov v marketingovej praxi
- dokáže plánovať a realizovať projekty vyplývajúce z každodennej marketingovej praxe; je schopný jasne a vecne formulovať problém a zadanie smerujúce k jeho riešeniu
- je zorientovaný v problematike medzinárodnej spolupráce v oblasti marketingovej komunikácie a ovláda spôsoby uchádzania sa o domáce i zahraničné granty
- dokáže kriticky myslieť, nazerať na vec z rôznych uhlov a vnímať ju zasadenú do širšieho kontextu
- dokáže vytvárať rozličné stratégie riešenia problému, kriticky ich posudzovať a vyselektovať najperspektívnejšie pre danú situáciu, ktoré povedú k vyriešeniu problému
- vie strategicky myslieť, je schopný vytvárať strednodobé i dlhodobé plány reflektujúce požiadavky marketingovej praxe
- orientuje sa v ekonomických i podnikových procesoch a je schopný využívať mechanizmy získania finančných prostriedkov z viacerých zdrojov
- dokáže riadiť marketingové a komunikačné aktivity firmy naprieč celým spektrom komunikačných kanálov a prostredí
- má zručnosti v oblasti digitálneho marketingu a onlinovej komunikácie so zameraním sa na emailový marketing, marketing na sociálnych sieťach, mobilný marketing a webovú analytiku, SEO a PPC marketing
- dokáže odborne komunikovať s profesionálmi z brandže a je rovnocenným partnerom v komunikácii s odbornou verejnosťou i ekonomicky a hospodársky zameranými médiami.
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka magisterského stupňa študijného programu marketingová komunikácia:
- dokáže efektívne pracovať ako jednotlivec, ako člen tímu aj ako vedúci tímu, inštitúcie
- dodržiava etické princípy profesie a podieľa sa na ich tvorbe a zdokonaľovaní
- udržiava kontakt s najnovšími poznatkami a vývojovými trendmi v odbore a organizuje si vlastný profesionálny rast
- dokáže hľadať riešenia problémov kreatívnymi spôsobmi a overovať ich účinnosť
- má rozvinuté mäkké zručnosti (time manažment, kreativita, tímová práca, proaktívny prístup, a pod.).
- marketingový manažér
- marketingový analytik
- brand manažér
- komunikačný stratég
- pracovník reklamnej agentúry
- account manažér
- reklamný stratég
- PR manažér
- špecialista na krízovú komunikáciu
- manažér mediálnych inštitúcií
- špecialista na digitálny marketing a digitálnu komunikáciu
- PPC špecialista
- SEO špecialista
- špecialista na výkonnostný marketing
- špecialista na e-commerce
- produktový manažér
- mediálny plánovač
- digitálny stratég
- CX špecialista (expert na budovanie vzťahu so zákazníkmi)
- CRM manažér
Podmienky prijatia pre DENNÚ a EXTERNÚ formu štúdia.
Máte otázky k študijnému programu? Opýtajte sa jeho hlavného garanta
prof. Ing. Alena Kusá, PhD.
alena.kusa@ucm.sk