Vzťahy s médiami (Bc.)
- Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
- Forma štúdia: DENNÁ alebo EXTERNÁ
- Stupeň štúdia: 1., bakalársky
- Dĺžka štúdia: 3 roky
- Vyučovací jazyk: slovenčina
Absolvent/ka odboru mediálne a komunikačné štúdiá v študijnom programe vzťahy s médiami na 1. stupni bakalárskeho štúdia je vybavený/á základnou sumou teoretických vedomostí, zručností a skúseností potrebných pre prax na pozíciách na komunikačnom oddelení firiem z rôznych sektorov, štátnych inštitúcií, neziskových organizácií, ako aj v rámci komunikačných agentúr pre klientov zo širokého spektra oblastí. Ovláda všetky techniky práce s médiami, má dostatočné znalosti o mediálnom trhu a jeho špecifikách a dokáže v spolupráci s ostatnými členmi tímu pracovať na komunikačných projektoch. Vyvíja úsilie pri budovaní pozitívneho imidžu a dobrej reputácie malej alebo strednej veľkej inštitúcie. Profilácia absolventa/ky študijného programu vzťahy s médiami prihliada na skutočnosť, že tvorba mediálnych komunikátov musí byť podriadená kritériám profesionality. Zároveň rešpektuje, že ide o študijný program, v rámci ktorého je dôležité vedieť implementovať v praxi jednotlivé aktivity, preto veľký dôraz sa počas štúdia kladie na praktickú časť výučby, aby absolvent/ka išiel/a do praxe pripravený/á a vedel sa hneď zapojiť do pracovného procesu. Absolvent/ka získa prehľad o najnovších poznatkoch, hypotézach, konceptoch, problémoch a nevyriešených otázkach v odbore mediálnych a komunikačných štúdií s osobitným zameraním na media relations. Na základe teoretických vedomostí dokáže formulovať problém a pomocou praktických zručností vie nájsť vhodné riešenia, ktoré sú aplikovateľné pre rôzne spoločnosti, vykonávať realizáciu rôznorodých mediálnych komunikačných stratégií (napríklad plánovaná i operatívna realizácia komunikačných procesov v rôznych situáciách, plánovať a realizovať rôzne druhy kampaní smerom k médiám, tlačové konferencie, brífingy, komunikáciu pri neformálnych stretnutiach s novinármi, monitoring a analýzu mediálnych výstupov, vrátane jednotlivých techník vzťahov s médiami v onlinovom prostredí a pod.). Keďže komunikácia sa v súčasnosti presúva predovšetkým do onlinového prostredia, je pripravený/á aj na všetky výzvy a zmeny v tomto smere.
a) Teoretické vedomosti
Absolvent/ka bakalárskeho stupňa študijného programu vzťahy s médiami/media relations:
- získa širokú škálu teoretických poznatkov z oblasti teórie marketingu, marketingovej komunikácie, public relations, digitálnej komunikácie, mediálneho marketingu, mediálneho výskumu, ako aj ďalších nosných oblastí vzťahov s médiami/media relations,
- ovláda základy z pridružených vedných disciplín, ako napríklad ekonómia, právo. psychológia, etika, manažment či neverbálna komunikácia,
- všetky predmety absolvuje v anglickom jazyku, čím si prehlbuje zručnosti v oblasti odbornej komunikácie v cudzom jazyku, a tým pádom sa rozširujú možnosti uplatnenia absolventa/ky,
- vie využiť získané informácie z teoreticky zameraných predmetov na analýzu situácie,dokáže pracovať s rôznymi typmi dát, zdrojov a zároveň vyhodnocovať relevantnosť a dôveryhodnosť získaných informácií v onlinovom aj offlinovom prostredí,
- ovláda špecifiká cudzieho jazyka smerom k oblasti vzťahov s médiami,
- preukazuje relevantné vedomosti z teórie marketingu a marketingovej komunikácie s dôrazom na PR a media relations, ale aj komunikácie v online priestore, manažmentu a tvorbe rôznych komunikátov,
- získava prehľad v základoch ekonómie, ako aj mediálneho práva.
b) Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka odboru mediálne a komunikačné štúdia v študijnom programe vzťahy s médiami na 1. stupni bakalárskeho štúdia:
- dokáže nastaviť stratégiu vzťahov s médiami menšej spoločnosti a samostatne alebo v tíme ju realizovať,
- vie sa podieľať na organizácii všetkých typov komunikačných aktivít vo vzťahu k internému a externému prostrediu, spolupodieľa sa na tvorbe a realizácii komunikačných projektov a plánov,
- je schopný/á kreovať základné komunikačné výstupy vo všetkých typoch médií, vie vystupovať pred médiami,
- vie byť súčasťou krízového tímu a spolupodieľať sa na návrhoch riešení krízovej komunikácie smerom do interného aj externého prostredia,
- dokáže vytvoriť stratégiu komunikácie spoločnosti na sociálnych sieťach a implementovať ju,
- ako zástupca médií vie komunikovať s potenciálnymi klientmi, konkurenciou, zástupcami tretieho sektora, cieľovými skupinami či širokou verejnosťou,
- vie pracovať s dátami a vyhodnocovať relevantnosť jednotlivých zdrojov.
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka bakalárskeho stupňa študijného programu media relations:
- má zručnosti v podobe adaptability na súčasné aj budúce dianie a zmeny na komunikačnom trhu,
- dokáže efektívne pracovať ako člen tímu realizujúceho nástroje vzťahov s médiami,
- má rozvinuté organizačné zručnosti a time manažment,
- dokáže hľadať riešenia problémov kreatívnymi a efektívnymi spôsobmi,
- dokáže aplikovať súčasné právne a etické normy,
- ma rozvinuté komunikačné a prezentačné zručnosti,
- má schopnosť kriticky posúdiť vplyv médií na cieľové skupiny.
- PR špecialista,
- komunikačný špecialista,
- špecialista internej komunikácie,
- hovorca,
- online špecialista/špecialista správy sociálnych sietí,
- komunikačný konzultant,
- account manažér/executive,
- copywriter,
- brand špecialista.
Podmienky prijatia pre DENNÚ a EXTERNÚ formu štúdia.
Máte otázky k študijnému programu? Opýtajte sa jeho hlavného garanta
doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.
jana.galera.matusova@ucm.sk