Absolvent/ka študijného programu Ochrana a obnova životného prostredia má primerané teoretické znalosti zo všetkých základných prírodovedných disciplín podmieňujúcich štúdium v odbore ekologické a environmentálne vedy. Ide o znalosti z environmentalistiky, chémie, fyziky, matematiky, biológie, geografie a ekológie, tiež ovláda laboratórnu techniku a základné laboratórne metodiky vo vyššie uvedených disciplínach, je oboznámený/á s chemickými, fyzikálnymi a biologickými aspektmi javov, ktoré sú predmetom štúdia ochrany a obnovy životného prostredia a zručne pracuje s počítačom pri využívaní komerčného softvéru aplikovaného pri získavaní a spracovaní údajov súvisiacich s hodnotením životného prostredia, pri plánovaní experimentov a spracovaní i prezentácii výsledkov, ako aj ovláda základné metódy programovania.
Absolvent/ka má primerané kompetencie a zručností, a to v širokom spektre činností zahŕňajúcich meranie a monitoring analytických charakteristík jednotlivých zložiek životného prostredia, aplikovanie (bio)remediačných (sanačných) technológií, metód molekulárnej biológie, environmentálne poradenstvo v širokej škále inštitúcií vrátane podnikateľskej sféry, prácu v tímoch realizujúcich prieskumnú a výskumnú aktivitu pri ochrane a obnove životného prostredia. Tiež vie účinne sa prispôsobiť zvyšujúcim a meniacim sa požiadavkám praxe, vrátane riešenia svojho ďalšieho vzdelávania formou pokračovania v 2. stupni vysokoškolského štúdia, a to v širokej škále environmentálne inžinierskych a chemicko-technologických študijných programov. Absolvent/ka má základné vedomostné predpoklady pre odbornú komunikáciu v anglickom jazyku.
Absolvovanie študijného programu umožní čerstvému absolventovi bakalárskeho štúdia, aby sa mohol/a hneď po absolvovaní štúdia primerane zamestnať, ale aby súčasne mal/a čo najširšie možnosti pokračovať na 2. stupni vysokoškolského štúdia s perspektívou absolvovania aj 3. stupňa vysokoškolského štúdia.
Ciele vzdelávania a profil absolventa
Študenti študijného programu Ochrana a obnova životného prostredia majú vedomosti o vplyvoch fyzikálno-chemických a antropogénnych faktorov na životné prostredie, získajú základné zručnosti pre detekciu a monitoring ich dopadov, kompetencie pre zhodnotenie kvality životného prostredia, resp. identifikáciu možných riešení pre jeho remediáciu. V každom semestri je vytvorený výrazný priestor pre začlenenie študentov do laboratórnych prác a prác terénneho monitoringu, ktoré sú zamerané na získavanie zručností a čo najskoršiu samostatnú prácu pri riešení tém záverečných prác.