Marketingová komunikácia (PhD.)
- Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
- Forma štúdia: DENNÁ alebo EXTERNÁ
- Stupeň štúdia: 3., doktorandský
- Dĺžka štúdia: pre DENNÚ formu 3 roky/ pre EXTERNÚ formu 4 roky
- Vyučovací jazyk: slovenčina
Študijný program marketingová komunikácia sprostredkováva rozšírené poznanie teórie komunikačných a mediálnych štúdií s dôrazom na hlbšie porozumenie marketingovej komunikácie ako špecifického nástroja komunikácie v internom a externom prostredí.
Študijný program marketingová komunikácia v treťom stupni štúdia sa zameriava na rozvoj samostatného vedeckého myslenia, zvládnutie inovatívnych výskumných metód a ich profiláciu v špecifických vedeckých a odborných znalostiach odboru, kompetenciách a zručnostiach uplatniteľných v praxi a v pedagogickom procese. Doktorand/ka si rozširuje vedomosti v nadväznosti na 2.st. štúdia študijného programu marketingová komunikácia, špecializuje sa v rámci nosných predmetov a témy dizertačnej práce na konkrétnu oblasť výskumu marketingovej komunikácie, kde uplatňuje poznatkové a metodologické jadro, orientuje sa v inováciách a trendoch najnovšej teoretickej a výskumnej problematike marketingovej komunikácie. Tým získava reálny predpoklad na rozvoj svojej vedeckej osobnosti. Očakáva sa, že doktorand/ka preukáže schopnosť explicitne vnímať a vedecky reflektovať nové fenomény marketingovej komunikácie a aktivity marketingových a mediálnych inštitúcií v relevantných kontextoch sociálnych, kultúrnych, ekonomických, filozofických, etických a právnych, čo mu/jej umožní riadiť a zúčastňovať sa na riešení komplexných vedeckých projektov, vykonávať aktivity v publikačnej činnosti a pripravovať sa nielen do praxe, ale aj na cestu vedecko-pedagogického pracovníka a experta v predmetnej oblasti so schopnosťou tranzície poznatkov do praktického života.
Absolvent/ka študijného programu marketingová komunikácia na 3. stupni štúdia disponuje vedomosťami zameranými na rozvoj samostatného vedeckého a odborného myslenia v intenciách kľúčových oblastí študijného odboru mediálne a komunikačné štúdiá v nadväznosti na I. a II. stupeň štúdia. Osvojuje si aktuálne poznatky o stave vedeckého poznania a má schopnosť kritického myslenia, sumarizovania faktov, formulovania hypotéz, ako aj interpretácie výsledkov výskumov v profilových vedeckých disciplínach teórie študijného odboru: mediálne a komunikačné štúdiá. Absolvent/ka študijného programu marketingová komunikácia sa orientuje multidisciplinárne v širšom spektre oblastí svojho bádania – marketing, psychológia, sociológia, etika, inovácie, kreatíva, spotrebiteľské správanie a najmä v rôznych oblastiach marketingovej komunikácie v aplikácii na oblasť médií, informačných kanálov, foriem a spôsobov komunikácie a tvorby obsahov v digitálnom prostredí. Je zdatný/á v informačných technológiách, ovláda digitálny marketing, digitálnu komunikáciu digitálne informačné systémy, pozná metódy skúmania spotrebiteľa, dokáže vyhodnocovať problematiku predmetného poznania študijného programu, vedecky formulovať problémy v odbore s vyústením do plánov a stratégií v súlade s pravidlami etiky vedeckej práce. Samostatnou vedeckou prácou rozširuje súčasnú úroveň poznania v teórii a praxi marketingovej komunikácie a úroveň marketingovej reflexie. Akceleráciou komunikačných a informačných technológií v súčasnom období dokáže komparovať, triediť a vyhodnocovať široké spektrum marketingových a mediálnych informácií s cieľom tvorby nových metodík a konceptov v onlinovom i offlinovom prostredí. Ďalej získa zručnosti v pragmatike komunikácie vo vedeckom spoločenstve ako aj mimo neho. Štúdiom 3.stupňa vysokoškolského štúdia sa rozvíja samostatné tvorivé vedecké myslenie a schopnosti absolventa objektívne poznávať a pretvárať realitu v rámci samostatnej vedecko-výskumnej a vývojovej činnosti v predmetnej oblasti, a to multidisciplinárnym a transdisciplinárnym smerom v nových trendoch odboru komunikačné a mediálne štúdiá so zameraním na marketingovú komunikáciu.
a) Teoretické vedomosti
Absolvent/ka študijného programu marketingová komunikácia:
- disponuje aktuálnymi poznatkami o stave vedeckého bádania z oblasti marketingu a marketingovej komunikácie, marketingových inovácií, trhového prostredia a celej škály manažovania marketingových procesov, postupov a nástrojov, kopírujúcich trendy odboru, ktoré dokáže rozvíjať, hodnotiť, analyzovať, syntetizovať, komparovať a na základe hermeneutických metód využiť v publikačných výstupoch, vo výskume, výučbe predmetov na nižšom stupni štúdia a aplikovať ich v prípadových štúdiách,
- ovláda systém metodologických princípov, metodík, vedecko-výskumných metód v teórii marketingovej komunikácie a jej prenikania do spoločenských a humanitných odborov,
- orientuje sa v popredných databázach vedeckých prameňov (zdrojov), teoretických poznatkoch iných, prevažne zahraničných autorov a v publikovaných výstupoch v databázových časopisoch a publikácií venovaných v renomovaných vydavateľstvách.
b) Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka študijného programu marketingová komunikácia:
- dokáže kompetentne riešiť fundamentálne i špecifické problémy študijného programu,
- vytvára nové prístupy k tvorbe marketingových a komunikačných stratégií vo firmách, v reklamných a mediálnych agentúrach i iných podnikateľských subjektoch,
- využíva poznatky empirických sociologických výskumov a dokáže ich interpretovať a vizualizovať,
- identifikuje nové problémy vedeckého výskumu a navrhuje inovatívne riešenia,
- dokáže projektovať a rozvíjať základný a aplikovaný výskum a experimentálny vývoj v odbore,
- je schopný/á tvoriť a viesť projekty marketingového a komunikačného zamerania, manažuje ich postupy a zapája sa do ich realizácie, resp. rozvoja marketingových , mediálnych, digitálnych a inovátorských kompetencií,
- aplikuje nadobudnuté poznatky a schopnosti v rámci tvorby a riešenia vlastného vedecko-výskumného projektu v dizertačnej práci a dokáže navrhovať modely a metodiky pre prax spoločností v oblasti onlinovej a offlinovej marketingovej komunikácie,
- vo vedecko-výskumnej činnosti dokáže využívať nové vedecké metódy kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu, využívať a analyzovať, vyhodnocovať, vizualizovať a prezentovať dáta.
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka študijného programu marketingová komunikácia:
- je schopný/á pracovať samostatne, ale aj v tíme, je schopný/á koordinovať činnosť odborníkov v mediálnych, marketingových, reklamných a výskumných agentúrach, dokáže viesť väčšie tímy,
- dodržiava etické princípy marketingovej a komunikačnej praxe a podieľa sa na ich tvorbe a zdokonaľovaní,
- kriticky zhodnotí, posúdi vplyv marketingovej komunikácie na jednotlivca i spoločnosť,
- vie aplikovať a funkčne využívať filozofické koncepty z oblasti masmédií a marketingovej komunikácie v konkrétnom sociálnom kontexte,
- získa pedagogické kompetencie a skúsenosti pri výučbe, je schopný viesť záverečné bakalárske práce recenzovať ich a zaujímať stanoviská,
- používa vo svojom odbore cudzí jazyk, digitálne technológie a je schopný/á udržiavať kontakt s modernými vývojovými trendmi vo svojej disciplíne a pokračovať vo vlastnom profesionálnom vývoji svojej osobnosti,
- má komunikačné a prezentačné zručnosti, dokáže prezentovať výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti, viesť dialóg so zahraničnou a domácou vedeckou a odbornou komunitou,
- dokáže nadviazať spoluprácu s domácimi a zahraničnými odborníkmi v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií, participovať na riešení vedecko- výskumných projektov v rámci zahraničných partnerstiev.
- vedecko – výskumný pracovník vo vzdelávacích inštitúciách, vysokých školách, výskumných ústavoch a výskumných centrách na Slovensku i v zahraničí,
- expert v oblasti tvorby projektov zameraných na inovácie v marketingovej komunikácie,
- expert pre oblasť monitoringu médií, monitoringu sociálnych médií, mediálnej analýzy značky,
- senior manažér v reklamných, mediálnych, marketingových, výskumných agentúrach,
- senior marketingový manažér pre oblasť strategického plánovania, riadenia značky, riadenia vzťahov so zákazníkmi, tvorbu komunikačných plánov a stratégií,
- vedúci riadiaci zamestnanec v oblasti marketingu a marketingovej komunikácie v oblasti štátnej správy, samosprávy, v neziskových organizáciách, v obchode a v službách.
Podmienky prijatia pre DENNÚ a EXTERNÚ formu štúdia.
Máte otázky k študijnému programu? Opýtajte sa jeho hlavného garanta
prof. Ing. Alena Kusá, PhD.
alena.kusa@ucm.sk