Game Jamy ako zdroj získavania zručností 21. storočia
Kód projektu: 09I01-03-V04-00362
Kód výzvy: 09I01-03-V04
Oblasť: Veda, výskum, inovácie
Komponent: Efektívnejšie riadenie a posilnenie financovania výskumu, vývoja a inovácií Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky
Opatrenie: Excelentná veda
Vykonávateľ: Úrad vlády Slovenskej republiky
Sprostredkovateľ: Výskumná agentúra
Žiadateľ: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Cieľ projektu: Hlavným cieľom tohto projektu je simulovať inovatívne metódy učenia a vyučovania, ktoré doteraz neboli preskúmané v žiadnej podobnej akademickej oblasti v rámci krajiny a pre ktoré neexistuje žiadny zavedený učebný plán. Game Jam, nová pedagogická metóda, zahŕňa, že lektor preberá úlohu mentora, ktorý vedie študentov k vytvoreniu tímov na základe rôznych možností s cieľom vytvoriť funkčný výstup v stanovenom časovom rámci. Hlavným cieľom projektu je preto vytvoriť učebný plán, ktorý využíva Game Jams na inováciu, posilnenie a revolúciu vzdelávacích procesov na vysokých školách špecializujúcich sa na vývoj, tvorbu a šírenie digitálnych hier.
Výška poskytnutého príspevku: 74 153,40 €
Obdobie realizácie projektu: 07/2024 - 06/2026
Stručná anotácia projektu: Game jamy, interaktívne podujatia, na ktorých sa stretáva množstvo profesionálov s cieľom rýchlo vyvinúť prototypy hier, sa postupne začali objavovať ako potenciálne vzdelávacie nástroje. Napriek tomu, že sa game jamy odchyľujú od tradičného lineárneho vyučovania, sľubujú symbiotické spojenie technickej zručnosti a neoceniteľných životných zručností. Tento projekt predstavuje integráciu game jamov do vysokoškolského vzdelávania, pričom by sa využila ich prirodzená kreativita a inovácie na preklenutie medzery medzi teoretickými vedomosťami a praktickým uplatnením. V rámci tejto vízie sa výskumník zameriava na vytvorenie virtuálneho priestoru, ktoré ponúka platformu pre globálnu spoluprácu mimo geografických hraníc. Neoddeliteľnou súčasťou návrhu je hodnotenie kvality so zameraním na monitorovanie pokroku projektu, výsledkov, hodnotenia podujatí a mechanizmov spätnej väzby. Úspešným začlenením game jamov do akademického prostredia sa tento projekt usiluje o zosúladenie so zásadami EÚ a prípravu študentov pre rozkvitajúci herný priemysel v ére automatizácie a umelej inteligencie.